Παιδεία

Επιμορφωτικό ταξίδι στην Ολλανδία για 40 μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας

2 Μαΐου 2022, 11:12
Για 15 μέρες συνδύασαν επιμόρφωση και τουρισμό, στο ¶μστερνταμ και το Ρότερνταμ.

Μετά από διετή αναστολή εκπαιδευτικών μετακινήσεων λόγω πανδημίας, ολοκληρώθηκε με επιτυχία η υλοποίηση Ευρωπαϊκού προγράμματος Μαθητικής Κινητικότητας Erasmus+ KA1 με προορισμό το ¶μστερνταμ και Ρότερνταμ της Ολλανδίας, για 40 μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας.

Σε χρονικό διάστημα 15 ημερών, από τις 9 έως και 23 Μαρτίου, οι 40 μαθητές και μαθήτριες των τομέων Γεωπονίας και Πληροφορικής του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας βίωσαν μια μοναδική επιμορφωτική εμπειρία με κύρια χαρακτηριστικά τόσο την κατάρτιση σε νέες τεχνολογίες όσο και την πολιτιστική ανάταση τους.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα κινητικότητας με τίτλο «Κατάρτιση σε νέες τάσεις στη διαχείριση κλειστών υδροπονικών θερμοκηπιακών συστημάτων», οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν το World Horti Center που ορίζεται ως «το παγκόσμιο κέντρο γνώσης και καινοτομίας στις καλλιέργειες οπωροκηπευτικών στο θερμοκήπιο», εξοικειώθηκαν με σύγχρονες μεθόδους καλλιέργειας και ενημερώθηκαν σε θέματα όπως:

  • Η διαχείριση του νερού στα ερευνητικά θερμοκήπια-Εξοικονόμηση 95% νερού σε σχέση με τα παραδοσιακά θερμοκήπια ή αγροκτήματα
  • Τεράστια συνεισφορά της αλυσίδας κηπευτικής-φυτοκομίας στις παγκόσμιες προκλήσεις
  • Εξερεύνηση λύσεων για μείζονα κοινωνικά θέματα όπως η προμήθεια τροφίμων και η επισιτιστική ασφάλεια.

Παράλληλα οι εκπαιδευόμενοι περιηγήθηκαν σε ένα από τα μεγαλύτερα φυτώρια ορχιδέας παγκοσμίως, στο Ter Laak Orchid Experience Center, όπου η καλλιέργεια της είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη και παράγονται φυτά άριστης ποιότητας σε τεράστια κλίμακα και μυήθηκαν σε τεχνολογίες αιχμής όπως:

  • Υδροπονία (τεχνική καλλιέργειας χωρίς έδαφος)
  • Χρήση τεχνολογιών κάθετης καλλιέργειας δηλαδή μέθοδος καλλιέργειας σε επίπεδα κάθετης διάταξης (Vertical Farming)
  • Χρήση εξειδικευμένων λαμπτήρων LED για συμπλήρωση φωτός
  • Διαχείριση δεδομένων με τεχνητή νοημοσύνη
  • Χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (αιολική-ηλιακή ενέργεια).

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν προβληματισμούς και απόψεις με εργαζομένους στις εγκαταστάσεις των υδροπονικών θερμοκηπίων και να ενημερωθούν για τις προκλήσεις της Ευρωπαϊκής αγοράς εργασίας.

Οι συμμετέχοντες μαθητές αποκόμισαν σημαντικά οφέλη από το συγκεκριμένο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας, ενώ στο πρόγραμμα συμπεριλήφθηκαν  οργανωμένες πολιτιστικές εξορμήσεις στα αξιοθέατα του ¶μστερνταμ και του Ρότερνταμ.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ