Απόψεις

Το σχολείο που θέλουμε

Το σχολείο που θέλουμε
16 Σεπτεμβρίου 2022, 15:27
Η Ευβοϊκή Γνώμη μοιράζεται τις σκέψεις της με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

* Αναδημοσίευση από τη στήλη "Η Γνώμη μας", της εφημερίδας  «ΕΥΒΟΪΚΗ ΓΝΩΜΗ» (9-9-2022)
 
Ξεκινούν τη Δευτέρα τα σχολεία και είμαστε προ των πυλών της πρώτης -θα τολμήσουμε να το πούμε- μετά covid σεζόν. Το μήνυμα που εστάλη από το Υπουργείο Παιδείας για αυτοπροστασία μοιάζει σαφές και η ομαλότητα φαίνεται να επανέρχεται στις σχολικές αίθουσες, αλλά και στην κοινωνία.
 
Ανεξάρτητα από τα υγειονομικά δεδομένα, οι χρόνιες πληγές του εκπαιδευτικού συστήματος δεν έχουν γιατρευτεί παρά το διορισμό χιλιάδων μόνιμων εκπαιδευτικών, που ανακοίνωσε η Νίκη Κεραμέως.
 
Οι δήμοι εκλιπαρούν για περισσότερες καθαρίστριες, αλλά είναι βέβαιο πως θα υπάρχουν ελλείψεις. Οι γονείς βάζουν λυτούς και δεμένους για ένα voucher σε παιδικό σταθμό με τη ζήτηση να υπερβαίνει την προσφορά.
 
Στο μεταξύ, το υπουργείο εφαρμόζει αμήχανα το θεσμό του διευρυμένου ολοήμερου. Δεν έχει δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές και είναι εξαιρετικά αμφίβολο πόσους εξυπηρετεί με τις ρυθμίσεις που εισάγει. Όσον αφορά στην ειδική εκπαίδευση, αντί για τη μέγιστη φροντίδα, οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως «παιδιά ενός κατώτερου θεού»…
 
Όμως, κακά τα ψέματα, ο ακρογωνιαίος λίθος της σχολικής κοινότητας είναι τα παιδιά. Ειλικρινά, δεν παίζει κανένα ρόλο αν θα πάρουν επακριβώς τα είδη της λίστας, που θα τους ζητήσει ο δάσκαλος. Πρέπει μεν να τα πηγαίνουν καλά στα μαθήματα, αλλά όλα αυτά είναι μικρότερης σημασίας από τη συμπεριφορά τους.
 
Προς όλους τους γονείς λοιπόν: Μάθετε στο παιδί σας να είναι ευγενικό και να σέβεται όχι μόνο τον εκπαιδευτικό, αλλά κυρίως το συμμαθητή του. Ειδικά αν ο τελευταίος έχει κάποιο ελάττωμα σωματικό ή πνευματικό. 
 
Η αποδοχή της διαφορετικότητας είναι το κλειδί για να εξαλείψουμε το μείζον πρόβλημα των ημερών στα σχολεία: Το bullying. Από την άλλη, δεν θέλουμε παιδιά φοβικά και μαζεμένα, αλλά εξωστρεφή, με δημιουργική σκέψη και διάθεση. 
 
Αυτά είναι και τα σημεία που ο δάσκαλος οφείλει να παρεμβαίνει δραστικά και να μην κρύβεται πίσω από το δημοσιοϋπαλληλίκι και ενδεχόμενες συγκρούσεις με κακές γονεϊκές νοοτροπίες. 
 
Ένα τέτοιο σχολείο θέλουμε και η απόκτησή του περνάει από τα χέρια των πρωταγωνιστών του. Όχι της κάθε Κεραμέως.
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΠΑΓΩΝΗΣ: Καταδίκη για την Εύβοια το κουτσούρεμα του έργου της παράκαμψης Χαλκίδας

ΠΑΓΩΝΗΣ: Καταδίκη για την Εύβοια το κουτσούρεμα του έργου της παράκαμψης Χαλκίδας
Απόψεις
[25/09/2022 - 18:37]

Η κατασκευή δρόμου με μονή λωρίδα ανά κατεύθυνση είναι μία  τρύπα μέσα στο νερό. ...περισσότερα